Praca zdalna – przydatne narzędzia do komunikacji

Praca zdalna – przydatne narzędzia do komunikacji

Pracujesz z domu albo zarządzasz zespołem pracowników, którzy musieli przenieść się na tzw. home office? Sprawdź, z jakich narzędzi możesz korzystać, aby sprawnie komunikować się z pozostałymi pracownikami.

– – – – –

Narzędzi usprawniających pracę przez internet jest sporo, ale tylko niektóre z nich zasługują na szczególną uwagę. Przygotowaliśmy dla Ciebie listę najpopularniejszych komunikatorów do rozmów wideo i czatów.

Zoom – wygodne wideo konferencje

Odkąd wiele firm, a nawet klubów fitness czy szkół jogi, zostało zmuszonych do pracy czy ćwiczenia w domu, Zoom zyskał na popularności jeszcze bardziej niż dotychczas. To jeden z najbardziej popularnych programów, przez wiele osób uważanych za króla spotkań online.

Możesz skorzystać z darmowej lub płatnej wersji narzędzia. Co ciekawe wersja bezpłatna daje naprawdę sporo możliwości i pozwala na uczestnictwo w spotkaniu nawet 100 osób (ograniczeniem jest czas – pojedyncza konferencja może trwać do 40 minut – po upływie tego czasu można bez przeszkód połączyć się z pozostałymi użytkownikami jeszcze raz).

Zoom jest ceniony m.in. za jakość połączeń, łatwe włączanie i wyłączanie mikrofonu lub kamery, czy możliwość przypinania jednego użytkownika do ekranu głównego.

Zoom – wygodne wideo konferencje

Slack – sprawne grupowe konwersacje

To narzędzia, które służy przede wszystkim do grupowych czatów. Dzięki niemu Ty i Twój zespół możecie np.:

  • wysyłać znacznie mniej maili,
  • sprawnie oznaczać rozmowy ze względu na wątki i kategoryzować je hasztagami,
  • wysyłać wiadomości prywatne,
  • rozmawiać na zamkniętych lub otwartych kanałach,
  • oznaczać konkretne osoby w wiadomościach.

Microsoft Teams – sprawna komunikacja w ramach pakietu Microsoft Office

Jest częścią pakietu Office 365, w związku z czym w połączeniu z innymi narzędziami daje spore możliwości. Aby korzystać z Microsoft Teams, możesz zainstalować aplikację mobilną lub organizować spotkania w aplikacji online.

Dzięki Teamsowi możesz łatwo dzielić się ekranem, edytować jeden dokument razem z innymi członkami konferencji czy w prosty sposób przypinać dokumenty.

Google Meet lub Hangout – rozmowy i czaty od Google

Google Meet lub Hangout – rozmowy i czaty od Google

Google Meet jest narzędziem z pakietu G Suite, czyli nie można korzystać z niego za darmo. Hangout natomiast to program bezpłatny. Zarówno jedno, jak i drugie pozwala prowadzić rozmowy na dobrym poziomie i korzystać z przydatnych funkcjo, takich jak udostępnianie ekranu. Google Meet ma jednak więcej opcji i pozwala brać udział w spotkaniu nawet 250 osobom.

Oprócz wymienionych wyżej narzędzi możesz skorzystać także np. ze znanego wszystkim Skypa, które jest programem łatwo dostępnym, bezpiecznym i przeznaczonym przede wszystkim dla osób, które nie szukają narzędzia o zaawansowanych funkcjach. Ciekawe możliwości daje też WhatsAapp – prosty komunikator, który ma w telefonie bardzo dużo użytkowników, a co za tym idzie, także Twoich współpracowników czy klientów. Jest to narzędzie łatwe w obsłudze i wygodne w użytkowaniu, które pozwala np. na organizację niewielkich spotkań.

Szukasz więcej informacji na temat przydatnych narzędzi do pracy, aplikacji webowych, aplikacji online? A może chcesz dowiedzieć się czegoś na temat bezpieczeństwa w sieci? Dużo ciekawych treści znajdziesz na stronie: https://news.webping.pl/. Polecamy!

About the author

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *